articles

تفاوت چاپ دیجیتال و افست

lazy |

تفاوت چاپ دیجیتال و افست

اگر بخواهیم بدون اغراق و راحت با شما صحبت کنیم، باید اشاره کنیم که برتری خاصی بین چاپ دیجیتال و افست نیست و صرفا آنها برای هر کار مجزا و بسته به نیاز شما کاربرد دارد و قابل استفاده میباشد پس نمیتوان گفت چاپ افست بهتر است و یا دیجیتال ولی سعی میکنیم در این مطلب کوتاه بینش کافی در مورد این 2 نوع چاپ رو بهتون بدیم.

مزایای چاپ دیجیتال

مدت زمان انتظار بسیار کم برای چاپ و صرفه جویی در زمان

 

میتوان در هر برگه اطلاعات متفاوتی چاپ کرد و ایرادیابی سریع و ریسک بسیار کم در صورت وجود مشکلات چاپی، که به شما کمک میکند از خسارات و ضرر و زیان با دیدن اولین پرینت جلوگیری کنید.
برای مثال فکر کنید برای یک سفارت میخواهید کارت دعوت برای افراد متفاوت و با مکان‌های مجزا طراحی کنید و به صورت مجزا در هر برگ اطلاعات متفاوت چاپ کنید، بهترین گزینه و کم هزینه ترین چاپ برای شما چاپ دیجیتال میباشد.

هزینه چاپ بسیار مناسب در تعداد اندک

 

 

 

معایب چاپ دیجیتال

کیفیت چاپ نسبتا پایین‌تر نسبت به چاپ افست

اختلاف رنگی بیش از 20 درصد در فایل طراحی و نسخه چاپ شده نهایی، این اختلاف رنگ به علت استاندارد بودن کارتریج‌های دستگاه چاپ دیجیتال، تمام رنگ ها را پوشش نمیدهد. درست است که هر روزه شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم و چاپ های دیجیتال خیلی بهتر شده است ولی هنوز خیلی با چاپ افست از لحاظ کیفیتی فاصله دارد.

 

هزینه بیشتر چاپ در صورتی که بخواهید در تیراژ بالا با دستگاه دیجیتال پرینت بگیرید.

 

در چاپ دیجیتال اندکی کیفیت چاپ و زندگی و طراوت رنگ ها کمتر میباشد.

 

مزایای چاپ افست

در چاپ افست کیفیت چاپ بالاتر میباشد و جزئیات و رنگ ها به خوبی دیده می‌شوند اگر فایل طراحی موردی نداشته باشد، میتوانید خروجی چاپ بسیار عالی‌ای داشته باشید.

در چاپ افست میتوان رنگ اختصاصی ساخت و با تشابه رنگی زیاد از آن در چاپ استفاده کرد مثلا رنگ طلایی نقره‌ای و یا نارنجی جیغ.

بر عکس چاپ دیجیتال در چاپ افست شباهت رنگی خیلی نزدیک‌تر و بیشتر است.

معمولا روی همه کاغذها چاپی با کیفیت و جزئیات بهتری را در بر میگیرد.

هزینه چاپ افست در تیراژ بالای 1000 عدد بسیار مقرون به صرفه و مناسب است یه جورایی میتوان گفت نرخ آن دولتی است.

 

معایب چاپ افست

اگر قصد داشته باشید که در تیراژ کم چاپ افست داشته باشید به دلیل ساخت پلیت‌های چاپی(زینک) و خدمات برش و بسته بندی و…. هزینه شما افزایش پیدا میکند و همین امر باعث میشود در تیراژ کم به صرفه نباشد.

یکی دیگر از معایب چاپ افست این است که اگر بخواهید در تیراژ زیر 1000 عدد چاپ کنید امکان پذیر نمی‌باشد و یا هزینه آن به شدت افزایش پیدا می‌کند.

امکان رفع اشکال طراحی بعد از ارسال طرح برای چاپ امکان پذیر نمی‌باشد.

مدت زمان انتظار، چاپ و خدمات بعد از چاپ در این نوع از چاپ بیشتر می‌باشد.

تفاوت چاپ دیجیتال و افست |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *